reklama

Skúste odtiahnuť policajné auto!

Na súkromné vozidlá policajtov sa nesiaha. Skúste odtiahnuť také auto. Nikto sa neodváži, je to „ich človek“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

Dnes som po čase zasa raz nemal kde zaparkovať. Občas sa mi podarí odstaviť auto pár metrov od vchodu, inokedy pár desiatok metrov, čo mi veľmi neprekáža. Naša zóna v bratislavskom Starom Meste (reč je predovšetkým o uliciach Poľná a Moskovská) je vyhradená držiteľom rezidentských známok a tak by v nej vozidlá bez nich nemali parkovať. Stáva sa nám však sporadicky, že miesto na státie nenájdeme ani na našej a niekedy ani v susednej ulici. A vinníkom nie sú len nedisciplinovaní vodičí z iných slovenských miest, či zo zahraničia, ani obyvatelia iných mestských častí Bratislavy. Vrcholom drzosti je, že na miestach vyhradených platiacim obyvateľom parkujú súkromné autá policajtov! Stačí si dať za čelné sklo príslušnú nálepku alebo kartičku, ktorá z vás robí nadčloveka a parkovať môžete kdekoľvek. Kolegovia s „papučami“ alebo s odťahovacími autami vám predsa nebudú robiť problémy. A tak to policajti pracujúci na susediacom okresnom riaditeľstve robia pravidelne a opakovane. Vyhradené majú pritom vlastné parkovisko a počas pracovných dní aj veľkú časť dvoch ulíc. Skúste tam zaparkovať v pozícii bežného smrteľníka...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale k dnešku. Narátal som na asi stometrovom úseku 6 vozidiel bez platnej známky, z toho dve patrili policajtom (už ich poznám z diaľky). Volal som na oddelenie mestskej polície, kde som uviedol nesprávne parkovanie všetkých šiestich áut, s prízvukom na to, že dve autá sú „policajné“. Operátor rýchlo vyštekol, že tam niekoho pošle a chcel zložiť. Podarilo sa mi ho udržať na linke a zdôraznil som mu, že opakovane som si všimol parkovanie podivných áut bez rezidentskej nálepky zato s policajnými nálepkami od výmyslu sveta. Operátor (predpokladám tiež policajt) povedal: „Áno, občas zaevidujeme aj autá s policajným označením. Preveríme ich a ak nie sú v evidencii, neriešime to.“ A chcel znova zložiť. „Moment,“ zastavil som ho. „Ak má auto policajnú nálepku (niektoré vyzerajú ako kúpené na kolotočoch), tak nekonáte?“ Policajt: „Môže ísť o výjazd kriminálky. No a skúste odtiahnuť policajné auto...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri tejto príležitosti teda ponúkam návod na parkovanie (kdekoľvek na Slovensku). Zaobstarajte si nálepku podobnú hocijakej policajnej. Sú ich desiatky, predpokladám, že sa v nich poriadne nikto nevyzná. A nalepte si ju na okno auta. Neodtiahnu vás ani nedajú papuču, pretože sú pokakaní!

Ťažko povedať, či mestskí policajti preverujú, komu vozidlo patrí a či náhodou nie je neevidované, teda policajné. Som presvedčený, že nikto nerieši, či ide o výjazd kriminálky, pretože zjavne neexistuje koordinácia medzi mestskou a štátnou políciou, pri ktorej by sa dalo jednoducho určiť, o aké vozidlo sa jedná. Alebo (tak ako na našej ulici) na vlastnom aute nejaký ignorant iba príde do roboty a zastane tam, kde mu to neprináleží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Isté je to, že na súkromné vozidlá policajtov sa nesiaha. Skúste odtiahnuť také auto... Vrana vrane oko nevykole. Je to „náš človek“.

Zneužívanie právomoci verejného činiteľa sa môže začínať aj pri neveľkých priestupkoch. Ak sa nepotrestá, odvaha rastie, s ňou nadradenosť, agresivita a raz možno vďaka nepotrestaniu v zárodkoch schytá guľku nejaký chlapec na zadnom sedadle. Lebo sa to znova nejako „po policajtsky“ zakamufluje.

Štefan Nemlaha

Štefan Nemlaha

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hoci pôvodne som získal vzdelanie v zdravotníckom odbore, zahryzol som sa do novinárskeho chlebíka. Napokon ma zlákal svet nehnuteľností a ľuďom dnes pomáham nájsť si vysnívaný domov. Žijem v slobodnej a relatívne bezpečnej krajine s úžasným potenciálom v ľudských a prírodných zdrojoch, no zároveň vnímam korupciu, zdevastované zdravotníctvo, rozbité cesty, množstvo úradníckych a politických výhovoriek a absenciu kritického myslenia. Chcem taký štát, ktorý bude len v nutnej miere zasahovať do života občana.Chcem meniť Slovensko, aby bolo nielen krásne, ale aj úspešné Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu