reklama

Papuče sú minulosť, odťah je lepší biznis

Nájazdy žltých áut s odťahovacou rampou sú Bratislavčanom dôverne známe. Ak ide o dôvodné upratanie vozidla, ktoré evidentne blokuje premávku, nikto neprotestuje. Výpalníci vo svietivých vestách však s odobrením polície robia aj nadprácu, ktorá stojí rezidentov nemalé peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Bývam v staromestskej lokalite, kde nie je ideálna parkovacia situácia. Od istého času sa zjednodušila pre tých, ktorí majú na našej a priľahlých uliciach trvalé bydlisko. Stačí si kúpiť nálepku za 10 EUR, ktorá platí rok a môžete využívať desiatky miest určených výlučne držiteľom tohto vynálezu. Nemáte garantované miesto, no šanca na zaparkovanie je väčšia ako v prípade cezpoľných či obyvateľov iných mestských častí.

Keďže som si ešte v rámci lenivosti zatiaľ neodstál rad na miestnom úrade a nálepku na tento rok si nevybavil, bol som nútený dočasne parkovať len na fleku, ktoré je už desaťročia priamo pred našim domom a kde sa dá parkovať voľne. No pred pár dňami, keď som ráno odviezol dcérku do škôlky, boli všetky miesta obsadené a zaparkovať sa nedalo ani na „nálepkových" miestach. Auto som teda nechal vo vedľajšej ulici s vedomím, že stojí na mieste vyhradenom rezidentom našej zóny. Hovorím si, risknem to, o pár hodín auto preparkujem, hádam sa mi „papuča" neujde. Na moje obrovské prekvapenie však o pár hodín auto na svojom mieste nestálo. Ukradli mi ho? Alebo ma nebodaj odtiahli? Nechcel som veriť ani jednej možnosti. Zavolal som na mestskú políciu, kde mi potvrdili, že moje auto bolo odtiahnuté. Neveril som vlastným ušiam...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V kancelárii odťahovky na Macharovej ulici v Petržalke mi ako dôvod presunutia môjho auta uviedli parkovanie na vyhradenom mieste. Pýtam sa policajta, prečo takýto prípad neriešia zablokovaním papučou, ktoré by som si bez výhrady zaslúžil a proti pokute by som neprotestoval. „Vaše vozidlo bolo prekážkou v cestnej premávke." Fíha! Riadne zaparkované auto na mieste na tom určenom je prekážkou v premávke! To je mi novina...

Kde je elementárna slušnosť a aspoň malá snaha preveriť si, či konkrétne vozidlo náhodou nepatrí obyvateľovi ulice, na ktorej stojí? Ale skôr - akým právom polícia siaha na cudzí majetok, ak na to nemá zjavný dôvod? Alebo sa minuli papuče? Kdeže. Odťahovacia mafia posvätená mocou najvyšších predstaviteľov mestskej časti potrebuje vytiahnuť z ľudí (voličov) stále viac a viac peňazí. Naša mestská časť nie je jediná, počúvam od známych, že aj u nich sa na papuče akosi zabudlo a spred domov miznú ďalšie a ďalšie autá. Samozrejme za slušné výpalné - takmer 100 EUR plus pokuta! Paušálne, bez ohľadu na vzdialenosť od sídla odťahovky, bez ohľadu na vynaložené úsilie. Sto EUR. Bodka. Naložené odťahovacie autá pritom priam nadskakujú od rozkoše, ako sa rútia nedovolenou rýchlosťou po cestách, len aby čo najviac zaplnili kasu Mestskej odťahovej služby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišiel som o viac ako 100 EUR. Štve ma to a chcem ich späť. No viac ako peniaze by som prijal ukončenie tohto eldoráda, ktoré nemá so službou občanom nič spoločné. Som otvorený spolupodieľať sa na súdnom konaní s podobne poškodenými obyvateľmi nielen Starého Mesta. Takáto škodná totiž pôsobí v celej Bratislave.

Štefan Nemlaha

Štefan Nemlaha

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hoci pôvodne som získal vzdelanie v zdravotníckom odbore, zahryzol som sa do novinárskeho chlebíka. Napokon ma zlákal svet nehnuteľností a ľuďom dnes pomáham nájsť si vysnívaný domov. Žijem v slobodnej a relatívne bezpečnej krajine s úžasným potenciálom v ľudských a prírodných zdrojoch, no zároveň vnímam korupciu, zdevastované zdravotníctvo, rozbité cesty, množstvo úradníckych a politických výhovoriek a absenciu kritického myslenia. Chcem taký štát, ktorý bude len v nutnej miere zasahovať do života občana.Chcem meniť Slovensko, aby bolo nielen krásne, ale aj úspešné Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu