reklama

Vyhrážajú sa vám? Na políciu sa nespoliehajte.

Určite ste už videli v televízii situáciu, v ktorej policajný hovorca presviedča ľudí, aby v prípade, ak na nich bude páchané akékoľvek zlo, vytočili známe telefónne číslo resp. podali trestné oznámenie. Po vlastných skúsenostiach už polícii neverím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Pre napísanie týchto riadkov ma nakopli skúsenosti bývalého kolegu spred pár dní. Ako novinár napísal článok, v ktorom kritizoval isté praktiky niekdajšieho vysokého politického funkcionára. Vzápätí ho človek blízky tomuto politikovi začal telefonicky atakovať, vyhrážať sa jemu aj jeho manželke fyzickým násilím. Kolega neváhal a chcel podať na dotyčného trestné oznámenie. "Ale veď príďte až keď dôjde k napadnutiu," šokovala ho policajtka na miestnom oddelení. Práve v čase, keď sa vracal z polície domov, volal mu syn, že pred domom stojí spomínaný agresor a díva sa im do okien. Kamarát okamžite alarmoval políciu a dostal odpoveď, ktorá mu druhýkrát vyrazila dych. "Veď ak stojí na verejnom priestranstve, nemôžeme ho obmedzovať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako píšem, tieto skúsenosti ma nakopli, pretože sa mi predčasom stalo niečo veľmi podobné. Pracujem v realitnom biznise a v rámci našej činnosti sa venujeme takmer všetkému, čo sa nazýva nehnuteľnosťou. Keďže naše portfólio obsahovalo a obsahuje aj pár zahraničných nehnuteľností, oslovil nás mailom istý zahraničný Slovák Peter C. z floridského mesta Naples a ponúkol nám svoj byt. Aktívne sme ho teda začali prezentovať našim klientom, čo trvalo asi dva mesiace. Zhruba každé dva týždne som sa mailom spojil s Petrom C., aby som si overil, či je ešte jeho nehnuteľnosť aktuálna, či sa nezmenila cena a pod. Spočiatku so mnou komunikoval, no neskôr na maily prestal odpovedať a tak som jeho byt po asi štyroch výzvach z ponuky vyradil a p. Petra C. na to upozornil. Ten sa mi vzápätí ozval späť, jeho prejav začal byť agresívny a vulgárny. Nuž, pána emigranta som urazil tým, že som si dovolil jeho luxusný americký byt vymazať z ponuky "akejsi slovenskej realitky". Slušne som odpovedal, vysvetlil som situáciu, no ďalší mail zo strany Petra C. bol ešte vulgárnejší a agresívnejší. Nezačal som používať jeho slovník, no snažil som sa byť nad vecou a na ataky som odpovedal primerane situácii. Samozrejme v medziach slušnosti a profesionality. Petra C. môj "úsmev na perách" neuveriteľne dráždil, začali padať spojenia ako "veď ty uvidíš, s kým máš do činenia", či "ešte sa mi pokolenačky ospravedlníš" aj keď ja dodnes neviem, za čo. Potom prišli vyhlásenia ako "ja poznám v Bratislave všelijakých ľudí" alebo "prídu za tebou silní chlapci, ktorí jedia veľa slaniny aby mali veľké svaly"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že ak sa niekto niekomu vyhráža, tak väčšinou svoj skutok nedotiahne do konca. Takže som aj slovám Petra C. neprikladal veľký význam, dokonca som mu s nadsázkou napísal, že pozývam jeho svalnatých kamarátov na tú slaninu. Večer toho istého dňa som našiel na odkazovači odkaz toho znenia (je aj v spodnej časti tohto článku vo zvukovej podobe): "No nebudeme ti už volat, máme tu sťažnosť na teba, že našeho kamaráta v Amerike obtažuješ, tak nedovoluj si to vácej, lebo ta vybúchame zajtra ráno alebo večer, kedy chceš. Dobre? Tak sa spamataj. Dobrú noc." Po týchto slovách mi nebolo viac treba a zašiel som na políciu podať trestné oznámenie. Nikdy predtým som to nerobil, no keďže nemám kamarátov mafiánov, neostávalo mi iné, než požiadať o pomoc tam, kde sa to oficiálne robí. Po takmer troch hodinách strávených na polícii, kde som vyšetrovateľovi poskytol záznam z mobilného telefónu a kompletnú mailovú korešpodenciu z Petrom C. ma šokovala písomná odpoveď, ktorá mi prišla z polície poštou pár dní nato.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Podľa paragrafu xy Trestného poriadku vec podozrenia z prečinu nebezpečného vyhrážania odmietam, nakoľko nie je dôvod na začatie trestného stíhania," napísal v úvode uznesenia policajný vyšetrovateľ, pokračujúc: "Trestný zákon hovorí, že páchateľ sa dopustí trestného činu nebezpečného vyhrážania vtedy, ak sa inému vyhráža smrťou, ťažkou ujmou na zdraví alebo inou ťažkou ujmou takým spôsobom, že to môže vzbudiť dôvodnú obavu. Dôvodnou obavou treba rozumieť vyšší stupeň tiesnivého pocitu z nastávajúceho zla, ktorým sa hrozilo. Ťažkou ujomou na zdraví sa rozumie len vážna porucha zdravia alebo vážne ochorenie: zmrzačenie, strata alebo postatné zníženie pracovnej spôsobilosti, ochorenie údu, strata alebo podstatné oslabenie funkcie zmyslového ústrojenstva, poškodenie dôležitého orgánu, zohyzdenie, vyvolanie potratu alebo usmrtenie plodu, mučivé útrapy alebo porucha zdravia trvajúca dlhší čas."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo z toho vyplýva? Z môjho pohľadu asi to, že ak mi vyhrážajúci sa nepovie, že ma "vybúcha" tak, že mi zlomí chrbticu, odtrhne obličku resp. ešte presnejšie, že mi silou rovnajúcou sa x Newtonom opakovane 12x priblíži bejzbólovú pálku do oblasti hlavy, 11x do oblasti obličiek a 6x do oblasti pravej nohy, pričom mi spôsobí také a onaké ujmy na zdraví - nejde o prečin nebezpečného vyhrážania! Policia sa o vás začne zaujímať až vtedy, keď budete ležať na JIS-ke alebo na cintoríne!

Dodnes sa mi našťastie nič nestalo. No myslí si niekto, že nabudúce (dúfam, že žiadne nabudúce nebude) vyhľadám pomoc polície?

Štefan Nemlaha

Štefan Nemlaha

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hoci pôvodne som získal vzdelanie v zdravotníckom odbore, zahryzol som sa do novinárskeho chlebíka. Napokon ma zlákal svet nehnuteľností a ľuďom dnes pomáham nájsť si vysnívaný domov. Žijem v slobodnej a relatívne bezpečnej krajine s úžasným potenciálom v ľudských a prírodných zdrojoch, no zároveň vnímam korupciu, zdevastované zdravotníctvo, rozbité cesty, množstvo úradníckych a politických výhovoriek a absenciu kritického myslenia. Chcem taký štát, ktorý bude len v nutnej miere zasahovať do života občana.Chcem meniť Slovensko, aby bolo nielen krásne, ale aj úspešné Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu